5 fungujúcich kampaní v čase epidémie koronavírusu. Klientom sme poradili, ako upraviť komunikáciu

/
15. apríl 2020, 17:38
/
15. apríl 2020, 17:38

Inšpirujte sa jarným výberom kampaní, ktoré ovplyvnila aktuálna situácia.

Je to už viac ako mesiac, odkedy sme všetci v médiách, agentúrach a rovnako na klientskej strane prešli na úplne nový pracovný režim. Situácia, ktorá vznikla v súvislosti s epidémiou koronavírusu, tu nikdy predtým nebola a nikto na ňu nebol pripravený.

 

Online média v marci zaznamenali v dôsledku dopytu po informáciách zvýšenú čítanosť. Pocítili sme to aj my, REFRESHER za 03/2020 navštívilo 2 460 000 reálnych používateľov. (zdroj: Google Analytics)

5 fungujúcich kampaní v časoch epidémie koronavírusu. Klientom sme poradili, ako upraviť komunikáciu

Objem inzercie však po prvotnom šoku klesol a zadávatelia sa potrebovali v novej situácii zorientovať. S touto neľahkou úlohou sme im v REFRESHERI pomohli a rozbehnuté ale i nové kampane sme pre klientov prispôsobili tak, aby boli efektívne aj v tomto období.

 

V tomto článku prinášame výber piatich konkrétnych aktivít.

Upravená komunikácia pre klienta CCC

So značkou CCC máme za sebou viac úspešných kampaní. Na jar 2020 sme mali naplánovaných viac výstupov v podobe článkov, videí a príspevkov na sociálne siete. Kvôli koronavírusu sa bohužiaľ zrušili viaceré eventy a rovnako aj módna prehliadka nových modelov CCC za účasti ambasádorov značky, z ktorej sme mali v pláne pripraviť marcové výstupy.

 

Hoci bola kampaň rozbehnutá a deadliny objednaných výstupov sa blížili, nechceli sme, aby prepadli. V niektorých médiách možnosť storna na poslednú chvíľu neexistuje, my sme značke vyšli v ústrety. Klientovi sme  odprezentovali  nápady, ako výstupy obmeniť tak, aby smerovali na e-shop, v ktorom môžu zákazníci nakupovať z pohodlia domova.

 

Jedným z nich je aj článok s výberom 10 štýlových jarných tenisiek v spolupráci s ambasádorkou značky Aless, na ktorý si kliklo viac ako 10 tisíc čitateľov.

 

„Úprimne nás teší, že článok čitateľov zaujal. Aless je nielen talentovaná a úspešná mladá žena, ale aj veľmi príjemná a milá osoba a sme veľmi radi, že práve ona je tvárou športovej línie CCC. Naša dlhoročná spolupráca s Refresherom bola vždy úspešná, a spojenie Aless a Refresheru sa ukázalo opäť ako skvelá voľba. Navyše zaujímavo napísaný článok si našiel presne tých čitateľov, ktorých naša značka chcela osloviť. Trendy kolekcie CCC určite budeme aj naďalej radi predstavovať publiku Refresheru.”

Alena Langová, Operations & Marketing Manager CCC

 

5 fungujúcich kampaní v časoch epidémie koronavírusu. Klientom sme poradili, ako upraviť komunikáciu

Prípitok s Jägermeistrom na piatkovej párty. Cez FaceTime

Naša spolupráca so značkou Jägermeister je ukážkovým príkladom dlhodobého partnerstva. Za tie roky sme sa už jednoducho naladili na spoločnú vlnu a aj bez informácii od klienta vieme, aká kreatíva sa mu bude páčiť. To zrýchľuje celý produkčný proces a dovoľuje nám rýchlo zareagovať na situáciu, akou je napríklad aj dnešná karanténa.

 

Nasledujúce video vzniklo v priebehu 3 dní ihneď po zavedení prvých opatrení v súvislosti s koronavírusom. V stredu sme poslali klientovi náš návrh, vo štvrtok ho schválil a v piatok sa točilo. Pružne sme zareagovali na fakt, že mladí ľudia sa prvýkrát cez víkend nebudú zabávať v nočných kluboch v sprievode ich obľúbenej značky alkoholu.

 

Čo sme teda spravili? Pripili sme s nimi cez internet. Video s aktívnym product placementom si pozrelo takmer 20 tisíc divákov a klientovi stačilo zapojiť minimum energie.

 

„Páčilo sa mi, ako ste rýchlo dokázali reagovať na situáciu a vyskúšali vymyslieť alternatívu k našim projektom, čo si veľmi vážim."   

Michal Petrigáč, Brand Manager Jägermeister Slovakia

 

 

12 spoločenských hier, ktoré ti spríjemnia karanténu

E-shop so spoločenskými hrami Ludopolis správne využil aktuálnu situáciu a rozhodol sa inzerovať v čase, kedy je väčšina populácie doma.

 

Náš obchodno-produkčný tím klientovi pomohol komunikáciu v článku nastaviť tak, aby oslovila čo najväčší počet ľudí, ktorí potrebujú doma zahnať nudu so svojimi najbližšími. 

 

Svojich favoritov medzi hrami si našli dospelí ale i deti v predškolskom a školskom veku.

5 fungujúcich kampaní v časoch epidémie koronavírusu. Klientom sme poradili, ako upraviť komunikáciu

Learn2Code ponúka najviac online kurzov na Slovensku

Online kurzy sú dnes najrýchlejšia cesta, ako sa môžete spolu s lektorom naučiť niečo nové. Čas doma tak môžete využiť napríklad programovaním, zlepšením svojho skillu v dizajne, alebo napríklad v online marketingu.

 

Dobre to vie aj spoločnosť Learn2Code, ktorá na svojej stránke ponúka viac ako 120 kurzov a rozhodla sa toto portfólio dostať medzi mladých ľudí, ktorí majú chuť investovať do samých seba.

 

Pre klienta sme preto pripravili nasledujúci PR článok (viac ako 12 000 otvorení), komunikáciu sme podporili aj vo forme instagramovej story či postu.

 

„Spoluprácu s Refresherom hodnotíme veľmi pozitívne, už od úvodnej komunikácie až po dodanie prehľadných výsledkov kampane všetko fungovalo na jednotku. Už prvá verzia článku bola top a nemali sme v podstate čo vytknúť. Určite odporúčame a budeme spolupracovať aj v budúcnosti.“

Marián Kristeľ, marketing & operations Learn2Code

Sponzoring  Rajo vo Freshnews videlo 80 tisíc divákov

Posledným príkladom v dnešnom výbere je náš spravodajský formát Freshnews, ktorý vysielame každý pondelok a štvrtok na REFRESHER YouTube kanáli. Priemerná organická sledovanosť je 45 tisíc videní, no posledné 3 časti šplhajú k oveľa vyšším číslam.

 

Spoločnosť Rajo, ktorá si objednala sponzoring v aprílových častiach, má preto dôvod na radosť. Sponzoringový odkaz vieme klientovi vyrobiť na mieru (obraz aj voiceover). Okrem sponzoringu je možné do Freshnews umiestniť aj PR vstup, v ktorom vieme odovzdať požadovanú informáciu alebo PR reportáž vyrobenú na mieru až do dĺžky 2 minút.

 

Sponzoringový odkaz Rajo v 28. sekunde, záverečná obrazovka v čase 5:20

Nebojte sa inzerovať aj vy 

Aktivity opísané vyššie sú príkladom, že inzerovať sa dá aj v týchto neľahkých časoch. Ak je váš produkt dostupný (napr. cez e-shop), alebo inou cestou (maloobochodný predaj), náš obchodno-produkčný tím vám rád poradí, aké formáty inzercie a kreatíva budú pre vás tou najlepšou voľbou.

 

V prípade záujmu o inzerciu vám radi poradíme na [email protected]

Vyjadri svoj názor na článok
0
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Odpad! Menej takýchto článkov
Super! Viac takýchto článkov
Povedz nám, prečo sa ti článok nepáči:
Ďakujeme za tvoj názor!
Pomáha nám a autorom pri skvalitňovaní obsahu na stránke.
Páčil sa ti článok? Zdieľaj ho priateľom