Najväčší natívny projekt na Slovensku z našej dielne. Klient dostal 4 vlogy, kampaň dosiahla viac ako 1 300 000 zobrazení

/
21. september 2020, 14:28
/
21. september 2020, 14:28

Jedna krajina, jeden klient, 4 vlogy a státisíce zhliadnutí

Náš cestovateľský projekt Refresher Leto si v priebehu rokov vďaka svojej obľúbenosti medzi mladými vybudoval svoj vlastný brand. Tri roky sme počas letných mesiacov precestovali rôzne kúty našej jedinečnej krajiny, mladým rozdali tipy na zaujímavé miesta, historické pamiatky, prírodné krásy a inzerantom ponúkli nové možnosti.

 

Predtým, ako sme sa rozhodli tento rok už po štvrtýkrát s cestovateľským formátom pokračovať, položili sme si v rámci plánovania jednoduchú otázku: Čo zaujíma mladých v lete najviac? Odpoveď bola jednoznačná: ZÁBAVA.

 

A keďže sa vždy snažíme priblížiť našim čitateľom a byť tak čo najautentickejší, neváhali sme a pozmenili sme celý koncept Refresher Leta. Toto leto sme sa rozhodli vydať za zábavou a ukázať celému Slovensku, ako sa vedia mladí baviť.

 

Najväčší natívny projekt na Slovensku z našej dielne
Zdroj: Mikuláš Bado / Refresher

Jeden klient, nekonečne veľa možností 

Okrem obsahovej stránky sa tento rok Refresher Leto zmenilo aj z pohľadu klientov. V predchádzajúcich sériách bolo obsiahnuté veľké množstvo inzerentov. Tí mali stanovený druh a počet výstupov, v ktorých figurovali v rámci našej cesty po Slovensku.

 

Každému sa tak dostávalo menej priestoru ako teraz, keď sa nám podarilo v projekte spojiť čisto s jednou značkou, ktorá dostala poriadny výtlak. 

 

Tento rok sme celé Refresher leto „obrandovali“ do zeleno-oranžovej. Nový produkt značky Jägermeister - Coolpack, praktickejšie letné balenie Jägermeisteru, dokonale sedelo do našej letnej výpravy za zábavou, a tak sa mohlo vyraziť na cesty.

 

Štyri samostatné vlogy (+ podporné výstupy na sociálnych sieťach) v rámci jednej kampane ešte od nás nedostal žiadny klient, preto ide o najväčší natívny projekt z našej dielne.

 

Najväčší natívny projekt na Slovensku z našej dielne
Zdroj: Mikuláš Bado / Refresher

Naša spolupráca s Jägermeistrom je ukážkovým príkladom dlhodobých obchodných vzťahov. V priebehu viac ako 4 rokov sme už dokonalo nasali klientov štýl komunikácie, a tak návrhy kreatív prebiehajú hladko.

 

Aj vďaka tomu si vždy stanovíme pevne iba tie najzákladnejšie piliere spolupráce a zvyšok už je na nás. Dlhodobé vzťahy nám dávajú voľnosť tvoriť, čo sa odráža nielen na atraktívnych kreatívach, ale aj na samotných výsledkoch.

Cieľ bol jasný: Zmrazíme celé Slovensko

Základným dohodnutým výstupom celého Refresher leta boli 3 vlogy, v rámci ktorých sme mali spoločne s klientom stanovenú jasnú víziu: Tento rok nejdeme za kultúrou a pamiatkami, tento rok ideme zabaviť ľudí! Spolu s Jägermeister Coolpack-om zmrazíme celé Slovensko.  Samozrejme, do rúk ho od našich moderátorov dostali iba respondenti, ktorí dovŕšili 18 rokov.

 

Príkladom dlhoročnej spolupráce a dobrých vzťahov je bonusový, štvrtý vlog, ktorý sme klientovi ponúkli z našej vlastnej iniciatívy. V auguste sme v našom mediapláne mali točenie vlogu z Piešťan, kde sa konal Grape festival. No a keďže sa nám do dramaturgie hodilo aj rozdávanie Coolpackov, po jednom krátkom telefonáte s klientom sme túto scénu do scenáru operatívne zaradili. 

Najväčší natívny projekt na Slovensku z našej dielne
Zdroj: Refresher

Refresher leto 2020 v číslach

  • Organická sledovanosť vlogov na YouTube:  viac ako 300 tisíc zhliadnutí (produkt sa v každom vlogu natívne zobrazil viackrát)
  • Počet IG postov: Viac ako 10, kombinácia fotiek a videí, priemerný reach 50 tisíc 
  • Počet IG stories: Viac ako 100, séria interaktívnych stories počas jednotlivých ciest, priemerný reach 35 000 prezretí (produkt sa v každej sérii zobrazil viackrát) 
  • Počet článkov na webe: Spolu 4 články s čítanosťou spolu viac ako 30 000 otvorení
  • Facebook: 4 články vyzdieľané na našom Facebooku s priemerným reachom 70 000 
  • Počet impresií spolu (výstupy s viditeľným produktom): Viac ako 1 300 000 impresií (IG + YouTube + web + FB)

Spokojný divák, spokojný klient

Čísla sledovanosti, engagementu a reakcie dokazujú, že našim sledovateľom sa aj tento rok projekt Refresher Leto páčil. Ako spoluprácu hodnotí samotný klient?

 

"V lete 2020 sme spolu s Refresherom so značkou Jägermeister launchovali produkt Jägermiester Coolpack, ktorý sme spojili s momentálnou situáciou a zotrvaním na Slovensku. Kampaň hodnotím mega úspešne, čomu nasvedčovali aj čísla zhliadnutí. Vznikli nám úžasné zábery a fotky, ktoré sme v rámci spoločnosti vedeli aplikovať aj do iných projektov."

 

Michal Petrigáč, Brand manager Jägermeister Slovensko

 

 

Všetky vlogy tohtoročného Refresher leta nájdete na našom Youtube kanáli:

Refresher leto #1 – Východ

Refresher leto #2 – Poprad & Tatry

Refresher leto #3 – Orava & Liptov 

Refresher leto #4 - Piešťany (Bonus)

Intereaktivita, aktuálnosť a vysoký dosah – Vďaka instagramovým stories sme zapojili do letného cestovania po Slovensku aj našich čitateľov

Počas každého víkendu sme aktívne „storkovali“ a vďaka tomu, že nám klient zveril obsah do vlastných rúk bez nutnosti schvaľovania, vedeli sme Instagram využívať v reálnom čase. Takto sa nám podarilo prepojiť s čitateľmi a vtiahnuť ich do nášho letného príbehu.

 

 

Najväčší natívny projekt na Slovensku z našej dielne
Zdroj: Refresher

Komunikáciu nám spestrili aj interaktívne prvky Instagramu - kvízy, či ankety o tom, kde sa práve nachádzame, čo si majú dať naši moderátori na obed, alebo akú pesničku si máme po ceste v aute pustiť.

 

Veľkou súčasťou boli aj samotné správy, kde sa nám do directu ozvali mnohí Slováci s pozvánkou na ich párty či grilovačku. Vďaka našej instagramovej komunite sme sa neraz ocitli na miestach, ktoré v scenári naplánované rozhodne neboli. Otvorenosť klienta nám umožnila interagovať s čitateľmi priamo v priebehu natáčania a dynamicky reagovať na rôzne situácie.

 

V priebehu jedného dňa sme pridali aj 25 stories. Priemerná sledovanosť na jednej story sa šplhala až na 35.000 videní.

 

Okrem instagramových príbehov sme z každého Refresher leta pridali tie najlepšie momenty zachytené fotoaparátom, usporiadané do carouselov. Followeri sa tak mohli spätne po natáčaní, ale ešte pred vydaním videa, preswipovať zážitkami, na ktoré sa už čochvíľa mohli tešiť vo vlogu.

 

Najväčší natívny projekt na Slovensku z našej dielne
Zdroj: Refresher

Letné vlogy dostali podporu aj na našom webe

Ešte pred tým, ako sme vyrazili za zábavou na natáčanie prvého vlogu, predstavili sme našim čitateľom celý projekt. Začali sme záhadnými príspevkami na Instagrame, ktorých úlohou bolo navnadiť ľudí, že niečo sa chystá. Následne bol však celý projekt oznámený na našom webe a tak už ľudia vedeli, na čo sa môžu tešiť.

Najväčší natívny projekt na Slovensku z našej dielne
Zdroj: Refresher

Po zverejnení jednotlivých videí bol každému vlogu venovaný článok, takže aj touto cestou prebehla podpora sledovanosti. Všetky naše články sú automaticky zdieľané na Facebooku a ani tentokrát tomu nebolo inak.

Nielen čísla hovoria o úspechu vlogov, pozrime sa aj na iné ukazovatele

Pochopiteľne sa úspech videa meria väčšinou počtom zhliadnutí. Nie vždy je však toto šťastná voľba, keďže videnia sa dajú kúpiť (formou video reklamy, ktorú po 6 sekundách preskočíte).

 

My si pri vyhodnocovaní všímame okrem počtu videní aj interaktivitu sledovateľov. Tá je pre nás veľmi dôležitá. Práve počet likov a komentárov, ktoré sa pod našimi videami pohybujú v desaťtisícoch, svedčia o reálnom úspechu našej videotvorby.

Chce to odvahu, nám našťastie nechýba

Natívna reklama si vyžaduje určitú dávku odvahy. Tou však po rokoch ako priekopníci tohto formátu na slovenskom mediálnom trhu disponujeme, a preto vieme klientom pomôcť k budovaniu pozitívneho vzťahu k ich značke. Mladá cieľovka sa totižto rozhoduje prevažne na základe emócií, racionalita ide u nich bokom.

 

Banerové reklamy a performance kampane preto nikdy nedosiahnu efekt, ktorý so sebou prináša natívny video kontent v spojení s obľúbenou značkou a známymi influencermi. Práve vďaka natívnej reklame si môžu mladí Slováci vybudovať pozitívny vzťah k vášmu brandu, nebojte sa preto vykročiť z bubliny banerovej reklamy a stereotypu.

Najväčší natívny projekt na Slovensku z našej dielne
Zdroj: Refresher

Leto je na konci, čo teraz?

V Refresheri máme radi veľké projekty šité na mieru klientom. A čo je rovnako dôležité, vďaka našej sile na sociálnych sieťach (Instagram, YouTube) im vieme zaručiť vysoký dosah.

 

Ak ste dostatočne odvážni, ozvite sa nám. Možností je nekonečno, určite spolu niečo skvelé vymyslíme. Neváhajte nás kontaktovať na [email protected].

Vyjadri svoj názor na článok
0
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Odpad! Menej takýchto článkov
Super! Viac takýchto článkov
Povedz nám, prečo sa ti článok nepáči:
Ďakujeme za tvoj názor!
Pomáha nám a autorom pri skvalitňovaní obsahu na stránke.
Páčil sa ti článok? Zdieľaj ho priateľom