User Generated Content v Refresheri: Naše publikum sme zapojili do tvorby natívnej reklamy a zaujali tak tisícky ľudí

/
10. október 2024, 12:31
/
10. október 2024, 12:31

Nie je to len trend, ale nevyhnutná súčasť budúcnosti. V tejto case study vám ukážeme, prečo je obsah vytvorený používateľmi dôležitý v natívnej reklame.

V Refresheri neustále hľadáme spôsoby, ako čo najautentickejšie osloviť publikum. User Generated Content (UGC) sa stal kľúčovým nástrojom na zapojenie publika do natívnych kampaní. Tento formát rezonuje najmä medzi generáciou Z, ktorá preferuje odporúčania rovesníkov pred tradičnými reklamami. V tejto case study vám ukážeme, ako ho efektívne využiť nielen na sociálnych sieťach, ale aj v natívnych článkoch s reálnymi názormi používateľov.

 

Možno sa pýtate, či je tento formát vhodný pre vašu značku. Prostredníctvom UGC sme dokázali komunikovať rôzne témy, ako napríklad založenie účtu v banke, bezpečnosť online nákupov, vlasovú kozmetiku či dokonca čistiace prostriedky.

 

Zároveň vám ukážeme, prečo je UGC efektívnym spôsobom, ako zlepšiť dôveryhodnosť kampane, zvýšiť angažovanosť vášho publika a zároveň budovať komunitu okolo vašej značky.

Čo je User Generated Content?

UGC je obsah vytvorený priamo používateľmi – môže zahŕňať recenzie, príspevky na sociálnych médiách, komentáre alebo akúkoľvek formu obsahu, ktorú užívateľ pridá na verejnú platformu. Ide o obsah, ktorý nie je platený ani produkovaný značkou, čo zaručuje jeho autenticitu a vysokú dôveryhodnosť.

 

💡 Marketingový fun fact: Zaujímavé je, že až 84 % mileniálov a gen Z uvádza, že obsah vytvorený používateľmi ovplyvňuje ich nákupné rozhodnutia viac ako iné formy marketingu. Zároveň 77 % ľudí tvrdí, že s väčšou pravdepodobnosťou nakúpia produkt, ktorý našli prostredníctvom UGC.

👉🏻 Ak chcete efektívne osloviť tieto vekové skupiny, zvážte zapojenie UGC do svojej stratégie.


V rámci natívnej reklamy v Refresheri zapájame naše publikum do tvorby obsahu na webe aj našom Instagrame. Formou Instagramového príbehu položíme anketovú otázku, na ktorú čitatelia môžu reagovať.

 

Výber správnej anketovej otázky je kľúčový – musí byť stručná, jasná a v čitateľovi musí vzbudiť pocit, že sa k téme potrebuje vyjadriť. Odpovede našich respondentov následne využívame pri tvorbe vybraného obsahu. 

 

Zdroj: Refresher / Daniel Tichý

Čitateľov priamo zapájame aj do tvorby natívnych článkov

Hoci UGC dominuje sociálnym sieťam, my ho efektívne využívame aj pri tvorbe natívnych článkov. Články založené na reálnych odpovediach rezonujú s čitateľom a zapájajú ho tým, že sa cíti byť súčasťou „konverzácie“. Zároveň, natívna reklama, ktorá je súčasťou článku sa prezentuje menej rušivým a dôveryhodnejším spôsobom.

 

Napríklad, ako urobiť z benefitov osobného účtu v banke zaujímavú tému pre gen Z? Našich sledovateľov sme sa spýtali, koľko eur si dokážu mesačne odložiť. Pre túto cieľovú skupinu rozhovor o stave vlastných financií nie je až také tabu.

 

Dokážu si mladí Slováci odložiť viac, ako je európsky priemer? Okrem toho, že čitatelia nájdu svoju odpoveď priamo v článku, tiež sa dozvedia, ako môžu obohatiť svoj mesačný rozpočet – napríklad, otvorením nového osobného účtu v 365. bank, ku ktorému môžu získať odmenu až do výšky 150 eur. Tento článok pomerne rýchlo prekonal „magickú hranicu“ 10-tisíc prečítaní. 

 

Zdroj: Refresher / Daniel Tichý

 

Jedným zo spôsobov, prečo obsah vytvorený používateľmi môže byť naozaj atraktívny pre čitateľa je, že ho postavíte na osobnom zážitku, s ktorým sa vie cieľová skupina naozaj stotožniť. To sme využili pri spolupráci s vlasovou kozmetikou Matrix.

 

Stalo sa vám niekedy, že návšteva kaderníka alebo domáce farbenie vlasov skončilo niekedy failom? Bad hair day za sa sebou asi väčšina z nás, vrátane našich čitateľov. Tieto zážitky boli pre našich respondentov natoľko silné, že do článku chceli prispieť nielen svojou odpoveďou, ale aj fotkami nepodarených účesov. Jednej respondentke spálila sestra vlasy peroxidom, ďalšia zas zažila hair fail rovno dvakrát.

 

Čitateľom sme zároveň ukázali, že s obnovou poškodených vlasov (napríklad po domácich experimentoch) im môže pomôcť vlasová starostlivosť značky Matrix a novinka Instacure Build A Bond.

 

Zdroj: Refresher / Daniel Tichý

Využite túžby a skúsenosti vášho publika 

Predstavte si, že vám niekto dá 250 eur len tak – na čo by ste tieto peniaze minuli? Táto otázka našich sledovateľov naozaj zaujala. Odpovede boli pestré: niektorí by si kúpili letenky, lístok na Formulu 1, iní by investovali do vzdelávacieho kurzu, kozmetických vylepšení, alebo by si dopriali veľké množstvo banánov.

 

Takéto otázky nielenže zapájajú našu Refresher komunitu, ale zároveň prinášajú obsah, ktorý rezonuje s reálnymi túžbami a záujmami cieľovej skupiny. Instagramový carousel s najlepšími odpoveďami dosiahol reach viac ako 205-tisíc. A mimochodom, tých 250 eur môžete naozaj získať. Stačí, ak si otvoríte Smart účet v ČSOB a odporučíte ho aj svojim známym.

 

Zdroj: Refresher / Daniel Tichý

 

Jednou z najväčších výhod UGC je schopnosť autenticky a nenásilne komunikovať aj produkty, ktoré na prvý pohľad nemusia byť pre mladšiu cieľovku „atraktívne“. Skvelým príkladom je značka Savo, ktorú mnohí spájajú s našimi mamami a babkami. Dokáže si ju obľúbiť aj generácia Z?

 

Rozhodli sme sa ukázať, že Savo môžu oceniť aj mladí. Položili sme im jednoduchú anketovú otázku: „Kto u vás doma upratuje kúpeľňu a koľko to trvá?“ Väčšina našich sledovateľov tvrdila, že upratovanie kúpeľne je ich zodpovednosťou. Navyše, mnohí sa sťažovali, že im to zaberá veľa času.

 

Tento insight nám umožnil vytvoriť natívny obsah, ktorý ukázal, ako si sledovatelia môžu upratovanie uľahčiť so správnymi čistiacimi prostriedkami. Výsledkom bol post s reachom takmer 220-tisíc a viac ako 300-tisíc impresií.

 

UGC opäť ukázalo svoje výhody – aj značka, ktorá nie je pre mladú generáciu tradične atraktívna, si môže prostredníctvom reálnych skúseností nájsť cestu k novému publiku.

 

Zdroj: Refresher / Daniel Tichý

 

User Generated Content vám ponúka príležitosť, ako zaujať. Táto forma obsahu nie je len trendom, ale hodnotným nástrojom v komunikácii značiek, ktorý dokáže ovplyvniť prístup k natívnej reklame.

 

Prehľad všetkých možností spolupráce nájdete na našej webovej stránke refresher.sk/reklama. V prípade záujmu nás neváhajte kontaktovať na [email protected]

 

Vyjadri svoj názor na článok
0
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Odpad! Menej takýchto článkov
Super! Viac takýchto článkov
Povedz nám, prečo sa ti článok nepáči:
Ďakujeme za tvoj názor!
Pomáha nám a autorom pri skvalitňovaní obsahu na stránke.
Páčil sa ti článok? Zdieľaj ho priateľom