Najlepší nadpis vášho natívneho článku vyberajú čitatelia. Prečo a ako využívame A/B test?

/
2. február 2022, 18:52
/
2. február 2022, 18:52

O A/B testovaní nadpisov, alebo o tom, prečo v Refresheri nenechávame rozhodovať emócie.

Štatistiky hovoria, že 8 z 10 ľudí si všimne titulok, celý si ho však prečítajú iba dvaja z desiatich. S kliknutiami to býva podobne. Aj keď nad samotným článkom trávime dlhé hodiny, nadpis je jedna z najdôležitejších súčastí článku. Ako s nadpismi pracujeme v Refresheri a prečo pri ich vytváraní nestaviame len na emócie? 

 

Stačí jedno zle zvolené slovo v nadpise a článok si otvorí o niekoľko tisíc čitateľov menej. Aby sme takýmto chybám predišli, využívame dobre známu metódu - A/B testovanie. Je to jednoduchá metóda, pri ktorej sa dvom rôznym skupinám s približne rovnakým počtom používateľov istý čas zobrazujú dve verzie dizajnu, nadpisu, alebo obrázkov. Tá verzia, ktorá mala v jednej skupine ľudí najväčší úspech, je označená ako víťazná a následne použitá ako jediná. Testovať sa však môže aj viacero verzií, pričom sa každá musí zobraziť rovnomerným skupinám užívateľov, takýto test sa volá rozšírený, alebo viacvariačný A/B test.

Ako u nás A/B testovanie funguje?

Pri písaní článkov vždy pripravíme minimálne tri varianty nadpisov a podnadpisov. Po vypublikovaní článku sa každá z variant zobrazuje rôznym skupinám čitateľov. Variant, na ktorý užívatelia najviac klikajú, sa stáva víťazným a systém ho nastaví ako jediný, ktorý sa následne zobrazuje pri článku. Ak práve beží A/B test, môže sa vám tak stať, že vidíte na našom webe článok s jedným nadpisom, a keď ho pošlete priateľovi, bude sa mu zobrazovať iný nadpis, ako vám.  

 

Toto isté robíme aj s náhľadovými obrázkami k článku. Tie však väčšinou testujeme iba dva, no ak redaktor alebo copywriter chce, má možnosť pridať aj tretiu variantu, ktorá sa bude testovať. 

 

Zdroj: Refresher

 

Každý z nadpisov aj titulných obrázkov k článku sa sústredí na niečo iné, čo môže čitateľa zaujať. Zo skúsenosti vieme, aké prvky máme v nadpisoch využiť, aby boli atraktívne a priniesli čo najviac konverzií. A/B testovanie nám pomáha rozhodnúť, ktorý z nadpisov má najväčší potenciál. 

 

Aj keď naši redaktori a copywriteri vedia vymyslieť tie najlepšie nadpisy a vybrať silné náhľadové obrázky, pri väčšej vzorke článkov s A/B testami sa ukazuje, že sú efektívnejšie, ako tie bez A/B testov.

 

Zdroj: Refresher

Prečo nechceme, aby si klienti vyberali jeden z nadpisov?

Vždy, keď pripravíme natívny obsah, klientom posielame náhľad článku s troma variantami nadpisov. Občas si klient chce pocitovo vybrať jeden z troch pripravovaných nadpisov, ktorý viac prezentuje jeho produkt či značku. Môže to byť však chyba. Viaceré nadpisy pripravujeme kvôli efektivite, aby priniesli čo najvyššie konverzie. 

Môže sa stať, že na vyžiadanie klienta je v jednom z nadpisov informácia, ktorú považuje klient za dôležitú v komunikácii značky. To samozrejme chápeme, no zo skúsenosti vieme, že takáto informácia v nadpise môže čitateľa aj odradiť. Práve tu je A/B test prínosný a vyberie verziu, ktorá privedie do článku najviac čitateľov. K dôležitej informácií sa tak môže dostať oveľa viac čitateľov a nemusí byť pritom hneď v nadpise, ale napríklad v úvode článku. 

 

Zdroj: Refresher

Emócie bokom, spoliehame sa na overené metódy

Rozumieme, že klient chce, aby bola jeho značka čo najviac videná, a preto by najradšej už v nadpise čitateľom povedal o všetkých benefitoch jeho produktu. Je to pochopiteľné, keďže svoj produkt pozná najlepšie, no zároveň môže mať iné vnímanie toho, čo náš čitateľ ocení. Pri tvorbe natívneho obsahu vychádzame zo skúseností, štatistík a overených praktík. Niekedy sa preto neoplatí rozhodovať na základe emócii.

 

Rovnako ako naši klienti, aj my chceme, aby mali články čo najvyššiu čítanosť, preto do nich vkladáme hodiny úsilia a pokojne ďalšiu hodinu strávime vymýšľaním troch variant nadpisov aj keď vieme, že len jedna z nich bude využitá. Máme overené, že je to energia a čas, ktorá stojí za to a prináša redakčným aj natívnym článkom mnohokrát viacnásobnú čítanosť. Aj my máme občas pocit, že jeden z nadpisov určite vyhrá a nakoniec nás výsledok A/B testu prekvapí. 

Vyjadri svoj názor na článok
0
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Odpad! Menej takýchto článkov
Super! Viac takýchto článkov
Povedz nám, prečo sa ti článok nepáči:
Ďakujeme za tvoj názor!
Pomáha nám a autorom pri skvalitňovaní obsahu na stránke.
Páčil sa ti článok? Zdieľaj ho priateľom