Refresher a Jägermeister podporili mladých slovenských umelcov. Vznikla tak najväčšia spoločná kampaň

/
25. apríl 2024, 15:47
/
25. apríl 2024, 15:47

Priblížime vám, ako sme vytvorili umeleckú galériu v pohybe.

Keď sa pred niekoľkými rokmi svet uzavrel a lockdown obmedzil kultúrny a spoločenský život, Jägermeister predstavil iniciatívu Save the Night. Cieľom grantového programu bolo podporiť hudobníkov, umelcov a vrátiť život do nočných podnikov. Táto iniciatíva pokračuje aj po pandémii, pričom prekročila hranice nočného života. 

 

Podpora mladých talentov a umenia je tiež hlboko zakorenená v hodnotách Refresheru. Rozhodli sme sa spojiť sily so značkou Jägermeister a vytvorili sme umeleckú výzvu JägermeisterArt by Refresher

 

Naším spoločným cieľom bolo objaviť talentovaných mladých ľudí, ktorých tvorba si zaslúži viac pozornosti. Začali sme sa zamýšľať nad tým, ako zviditeľniť nadaných slovenských umelcov a ich prácu ukázať širokému publiku. 

 

Keďže zmýšľanie „out the box“ je u nás nadmieru vítané, zvolili sme netradičný formát. Celej Bratislave sme predstavili tri výherné umelecké diela tak, aby ich nebolo možné prehliadnuť – umiestnili sme ich na rôzne linky električky po dobu 6 mesiacov. Z našej predstavy o električke urobila realitu reklamná agentúra MOBILBOARD, ktorá diela výhercov premenila na celopolep vozidla. Agentúra zabepečuje kampane na vozidlách verejnej dopravy na Slovensku a v Českej republike.

Autentickosť v dobe umelej inteligencie

Využívanie umelej inteligencie postupne presakuje do všetkých oblastí života a ani vizuálne umenie nie je výnimkou. My sme však chceli nájsť umelcov, ktorých tvorbu tento najnovší výdobytok technologického pokroku nedokáže nahradiť, pretože vďaka svojmu nadaniu dokážu vyvolať emóciu ťahom ruky. Našou spoločnou ambíciou bolo nájsť „meisterštyk, z ktorého nám naskočia zimomriavky.“

 

Do open callu na tému -18*C ICE COLD sa zapojilo takmer 100 umelcov – výtvarníkov, grafických dizajnérov či fotografov. Z prihlásených diel sme vybrali tie, ktoré splnili podmienky súťaže a uverejnili ich na webe, kde verejnosť rozhodla o tých najlepších. Celá výzva prebiehala na stránke jagermeisterart.sk

 

Tri diela s najvýšším počtom hlasov sa dostali na električku a títo umelci získali šancu vyrozprávať svoj príbeh. Počas celého trvania výzvy sme sa držali vety „Ukáž, čo v tebe je, a my sa postaráme, aby o tom vedeli všetci.“ 

 

Zdroj: Refresher / Daniel Tichý

 

Viac ako 70 % našich návštevníkov je vo veku 18 až 30 rokov. Zo skúsenosti vieme, že táto cieľová skupina je najviac aktívna na sociálnych sieťach, a preto výzva JägermeisterArt by Refresher dostala najväčší priestor na našom Instagrame, ktorý sleduje viac ako 410-tisíc ľudí. 

 

Na Instagrame sa nám podarilo organicky pritiahnuť pozornosť našich sledovateľov a príspevkami sme zasiahli viac ako 100-tisíc reálnych používateľov. Napríklad carousel, ktorý hravou formou komunikoval podmienky open callu oslovil viac ako 235-tisíc užívateľov. Post s označovacím mechanizmom zas oslovil viac ako 112-tisíc ľudí.  

 

Celú komunikáciu sme ešte posilnili o články a bannery, vďaka čomu sme na webe zaznamenali približne pol milióna impresií.

 

Zdroj: Refresher / Daniel Tichý

Prečo električka?

Diela troch víťazov zdobili celú plochu električky v Bratislave po dobu 6 mesiacov. Električka JägermeisterArt by Refresher sa dostala do premávky na rôznych spojoch od začiatku októbra 2023. „Priemerný zásah električky je možné definovať okolo 3,5 milióna impresií s tým, že frekvencia vzhliadnutia je až 14-krát vyššia než u statickej plochy,“ vysvetľuje marketingová manažérka agentúry MOBILBOARD, ktorá sa postarala o polep električky, Martina Šuchmová.

 

Až 59% užívateľov hromadnej dopravy je vo veku 15 – 39 rokov, čo sa zhoduje s cieľovou skupinou, ktorú sme chceli osloviť. „Veľký vplyv na dosah reklamy má grafika a čitateľnosť reklamného zdelenia pre cieľovú skupinu osôb. Pokiaľ je grafika výrazná a má jasné zdelenie, môže veľmi pozitívne ovplyvniť záujem okoloidúcich,“ dopĺňa Martina Šuchmová.

 

Nižšie môžete sami posúdiť, či by vás ráno počas cesty do práce zaujal polep električky JägermeisterArt by Refresher.

 

 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 

A post shared by REFRESHER Slovensko (@refreshersk)

 

Počet impresií odhaduje agentúra MOBILBOARD na základe vlastného výskumu reklamy na dopravných prostriedkoch. „Metodika počíta len s osobami, ktoré sa pohybujú v zornom uhle vzhliadnutej reklamy, preto je veľmi presný. Zadávatelia reklamných kampaní teda dopredu môžu predpokladať koľko potencionálnych zákazníkov ich reklamné zdelenie uvidí,“ dodáva. Medzi sledované hodnoty patria užívatelia MHD, chodci mimo zastávky a ľudia v okoloidúcich vozidlách. 

 

 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 

A post shared by REFRESHER Slovensko (@refreshersk)

 

Výhodou mobilnej reklamy na MHD je jej vizibilita. Podľa marketingovej manažérky MOBILBOARD je dokázané, že OOH reklama prispieva k stimulácií v online prostredí. „Kombinácia digitálnych a offline médií môže skvele fungovať a priniesť klientom očakávané ciele,“ uzatvára.

 

Zaujímavé je, že záujem o MHD reklamu je stále vyšší. Len v porovnaní s predchádzajúcim rokom je dopyt na Slovensku aj v Česku vyšší o 30 %. 

 

V online a offline prostredí sa nám tak s kampaňou JägermeisterArt by Refresher podarilo dokopy dosiahnuť takmer 4 milióny impresií. 

Vyjadri svoj názor na článok
0
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Odpad! Menej takýchto článkov
Super! Viac takýchto článkov
Povedz nám, prečo sa ti článok nepáči:
Ďakujeme za tvoj názor!
Pomáha nám a autorom pri skvalitňovaní obsahu na stránke.
Páčil sa ti článok? Zdieľaj ho priateľom