Case study: Ako sa Ozeta vďaka nám opäť stala fresh značkou pre mladých?

/
8. január 2018, 23:17
/
8. január 2018, 23:17

Jedna z najznámejších slovenských textilných firiem nám dôverovala pri kampani. Ako to celé dopadlo?

Ozeta mala jednoznačný cieľ kampane, omladenie vnímania značky medzi mileniálmi, ktorí ju brali ako pomerne staromódnu značku plnú neforemných oblekov populárnu u našich starých otcov.

 

Skutočnosť je ale iná, Ozeta sa posledné obdobie v rámci produktovej rady zamerala aj na potreby mladšieho publika, čomu prispôsobila výber, materiály a strih svojich oblekov. Niekedy môžete mať skvelé produkty a spraviť veľké zmeny vo firme, ale tieto informácie potrebujete dostať aj k potenciálnym zákazníkom. Obdobie stužkových sa blížilo a to bol ideálny štart pre našu kampaň.

 

NÁVRH KAMPANE:

Klient nechcel generickú kampaň, kde budeme hovoriť o minulosti značky a o tom, ako Ozeta svoje produkty vyrába. Želal si niečo fresh, zábavné a prirodzené pre cieľovú skupinu Refresheru.

 

S Ozetou sme absolvovali niekoľko stretnutí, kde sme si ujasnili ponúkané benefity, smerovanie značky, produktov a zisťovali, nakoľko je Ozeta otvorená inovatívnejšiemu spôsobu komunikácie.

 

Našťastie, dostali sme veľa priestoru na manévrovanie. Čo sme mali k dispozícii od klienta bola ich otvorenosť nápadom, neštandardným riešeniam a 20 % zľavu. Navrhli sme im krátku, ale inteznívnu natívnu kampaň, ktorá vzhľadom na obdobie a ciele komunikovala prichádzajúce stužkové slávnosti. Zľavu klient poskytol ako nástroj zbierania leadov a ďalší prvok komunikácie.

 

Ciele:

  • Ukázať mladým, že Ozeta je fresh, má nové produkty, strihy, predajne
  • Nie sú to už staré, neforemné obleky
  • V predajniach poradia s výberom
  • Môžnosť 20-percentnej zľavy

Pri tvorbe jednotlivých výstupov sme sa snažili dbať na to, aby sme kampaň poňali komplexne. Nielen zabávali, ale svojím spôsobom aj edukovali čitateľov. Pri produkcii sme sa zamerali, aby vznikol prirodzený obsah na platformy, na ktorých sme plánovali komunikovať.

 

ZREALIZOVANÉ VÝSTUPY, KOMPLETNE NAŠA PRODUKCIA:

 

1, Ako vybrať oblek na stužkovú bez faux pas? (Kvíz) [odkaz na obsah]

V prvom úvodnom výstupe sme nato išli zľahka. Nemali sme v pláne ukázať všetky esá hneď na začiatku. Tu sme chceli čitateľov a potenciálnych študentov, ktorých čaká stužková, pripraviť na to, aby ju zažili bez faux pas. Článok bol pripravený formou kvízu a čitatelia sa mohli dozvedieť napríklad to, koľko gombíkov máš mať na obleku zapnutých alebo aký dlhý máš mať rukáv košele.

 

Case study: Ako sa Ozeta vďaka nám opäť stala fresh značkou pre mladých?

 

2, Čas stužkových sa už blíži. Ako postupovať pri kúpe prvého obleku? [odkaz na obsah]

Prvý video obsah bol, povedzme si, viac produktovo zameraný. Chceli sme priniesť odpovede na tri základné otázky pri kúpe obleku a to KDE, AKO a ZA KOĽKO. Vo videu sme skombinovali predstavenie predajne Ozety, ukážku toho, ako môže vyzerať nákup obleku v spolupráci s asistentkou predaja a, samozrejme, ukážku obleku spolu aj s cenami. Cieľom nebolo mať desiatky tisíc prezrení videa, ale osloviť mladých, ktorí skutočne zvažujú kúpu obleku.

 

Case study: Ako sa Ozeta vďaka nám opäť stala fresh značkou pre mladých?

 

3. Zabudni na neforemné obleky ako po starom otcovi. Ozeta prichádza s inováciami pre mladých a ambicióznych ľudí [odkaz na obsah]

Presne tak! Zabudni na neforemné obleky po starom otcovi. Ako lepšie to povedať než fotkami? Produkcia našich fotiek pri kampani dosiahla naozaj vysokú úroveň. O danom výstupe môžeme hovoriť ako o jednom z najlepších z celej kampane. Do bodky sme odprezentovali mladým to, čo od nás klient chcel. V obleku od Ozety budeš vyzerať moderne, fresh a hot! Spolu s klientom sme naplánovali fotenie, ktoré sme po produkčnej stránke kompletne zastrešili.

 

Case study: Ako sa Ozeta vďaka nám opäť stala fresh značkou pre mladých?

 

4, Je pravda, že šaty robia človeka? Sociálny experiment [odkaz na obsah]

Je pravda, že šaty robia človeka? Myslíme, že tomu určite napomáhajú, a tak sme sa otázku rozhodli spýtať aj v našom sociálnom experimente. V ňom sme získavali odpovede na otázky typu: aký je vek modela, kde pracuje, čomu sa venuje a podobne. Počas prvého kola otázok mal na sebe streetwear oblečenie, v druhom sme ho obliekli do obleku od Ozety a pýtali sme sa znova to isté. Odpovede, ktoré nám respondenti dali, sa zhodovali s ideou kampane, a teda že vďaka Ozete budeš vyzerať ako mladý, cieľavedomý a úspešný muž.

 

Case study: Ako sa Ozeta vďaka nám opäť stala fresh značkou pre mladých?

 

5, Dokázali sme Michala za pár hodín premeniť na hollywoodsku hviezdu? [odkaz na obsah]

Posledný výstup, ktorý zaznamenal najvyššiu čítanosť spomedzi všetkých článkov. Dokázali sme Michala zmeniť na hollywoodsku hviezdu vďaka Ozete? Posúdte sami.

 

Ozete neprekážalo spojiť sa s ďalšou značkou, v tomto prípade MMG Freedom Barbers. Chalani barberi sa nám postarali o dokonalý strih, ktorý spolu s trendovým oblekom dotváral kompletnú premenu. Do článku sme umiestnili interaktívne slidebary, vďaka ktorým mohli čitatelia ľahko a prehľadne sledovať zmenu krok po kroku. Pre skutočnú predstavu si musíte pozrieť samotný článok.

 

Case study: Ako sa Ozeta vďaka nám opäť stala fresh značkou pre mladých?

 

ĎALŠIA PODPORA KAMPANE:

 

Bannery:

Celá kampaň bola podporená aj bannerovou kampaňou, konkrétne formátom mobile fullscreen v celkovom objeme 150 000 impresií. Zvolili sme formát, ktorý najlepšie funguje, je cielený na mobilné zariadenia a nastavili cielenie pre optimálny výkon.

 

Case study: Ako sa Ozeta vďaka nám opäť stala fresh značkou pre mladých?

Instagram

Náš Instagram sme pri tejto kampani využili v plnej miere. Instastories vznikali priamo pri natáčaní video contentu či ako pomoc pri hľadaní adepta na zmenáreň. IG posty primárne slúžili na podporu samotných výstupov, ale aj brandovaných obrázkov z našej produkcie. Ozeta bola k našim čitateľom štedrá a do súťaže venovala 200-eurovú poukážku na nákup.

 

 

A post shared by Refresher SK/CZ (@refreshersk) on

 

 

Facebook:

Imidžový a obrandovaný FB post slúžil na šírenie brand awareness. V ňom sme vyzvali našich čitateľov, aby hlasovali, či viac preferujú kravatu alebo motýlika. Využili sme fotky vytvorené v predchádzajúcom výstupe, a tak sme sa postarali o viacnásobné využitie obsahu a opätovné vizuálne pripomenutie štýlových oblekov.

 

 

VÝSLEDKY KAMPANE:

Výsledky kampane hodnotíme s klientom ako veľmi dobré. Výstupy spolu dosiahli reach v státisícoch, čítanosť článkov a sledovanosť videí sa približuje k úrovni 100 000 prezretí.

 

Klient bol spokojný. Nielen s dosahom článkov a sledovanosťou videí, ale aj výsledkami vo forme dosiahnutých nákupov počas trvania kampane. Ak porovnáme mesiace sep-okt-nov 2016 a tie isté mesiace v roku 2017, klient zaznamenal nárast tržieb o 4,3 % a nárast predaných artiklov o 17,5 %. Tržby, ktoré klient získal priamo z našej kampane, dosahovali viac ako 8-násobok nákladov na celú kampaň. A to sú len výsledky, ktoré sme mohli priamo odmerať.

 

Netreba zabúdať na zvýšenie povedomia o značke, opakované nákupy a asistované konverzie v budúcnosti. Tieto výsledky vieme vďaka tomu, že sme s klientom mali dohodnuté, že počas obdobia komunikácie a trvania našej kampane nebudú realizovať ďaľšie marketingové aktivity.

 

Prečo bola kampaň pre Ozetu tak úspešná? V prvom rade sa klient nebál, nechal nám voľné ruky v kreatíve a produkcii výstupov - za čo mu ďakujeme. Ďalej sme okolo značky Ozeta dokázali vyvolať veľkú vlnu emócií a v spojení s naším brandom sme spoločnosť refreshli.

 

Chcete kreatívne riešenia?

Ak neviete, ako osloviť ľudí do 35 rokov, dokážeme vám pripraviť komunikáciu šitú na mieru. Zabezpečíme komplet produkciu, prípadne môžeme byť súčasťou komplexnej komunikácie. Pracujeme s malými lokálnymi firmami, ale aj s veľkými nadnárodnými spoločnosťami na Slovensku a Českej republike. Napíšte nám na reklama@refresher.sk pre bezplatnú konzultáciu.

Vyjadri svoj názor na článok
0
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Odpad! Menej takýchto článkov
Super! Viac takýchto článkov
Povedz nám, prečo sa ti článok nepáči:
Ďakujeme za tvoj názor!
Pomáha nám a autorom pri skvalitňovaní obsahu na stránke.
Páčil sa ti článok? Zdieľaj ho priateľom