Úspešné natívne kampane: Ako sme v lete pomohli našim klientom?

/
19. október 2018, 14:59
/
19. október 2018, 14:59

Vysoké čísla, spokojní klienti, priaznivé konverzie.

Čoraz častejšie sa u korporátov stretávame s ochotou dať nám voľnú ruku pri tvorbe obsahu. Na jednu stranu je to pre nich riskantný ťah, na stranu druhú máme možnosť odkomunikovať produkt klienta tak, ako to naša cieľovka najlepšie môže spracovať. Výsledky našich kampaní za toto leto hovoria za seba.

 

Nie je to však o náhode. Rolu hrajú skúsenosti zo stoviek kampaní, ako aj samotný fakt, že za sedem rokov pôsobenia na trhu sme už zistili, čo funguje a čo nie. Nižšie pripájame rôzne druhy kampaní zo segmentov od gastro až po bankovníctvo, pričom postup bol u všetkých rovnaký:

  • S klientom sme si odkomunikovali jeho potreby
  • Vytvorili sme kreatívy, ktoré najlepšie pokrývali ciele klienta
  • Odkonzultovali sme návrhy s klientom a prispôsobili finálne výstupy rozpočtu
  • Počas kampane sme klientom poskytli priebežný prehľad o výsledkoch a insighty od ich cieľovky
  • Po skončení kampane dostal klient kompletný report

DSS Poštovej banky

V júni tohto roka sme dostali výzvu odkomunikovať mladým druhý dôchodkový pilier. Nie je to jednoduchá téma, kde by stačil jeden PR článok, a preto sme klientovi pripravili komplexnú edukačnú kampaň na celý mesiac.

 

Začalo sa hard-sell článkom, v ktorom si klient hlavne potreboval odkomunikovať svoj produkt, video a vôbec ľuďom pripomenúť, že existuje niečo ako druhý pilier.

Kampaň pokračovala videoanketou odhaľujúcou ekonomickú (ne)vedomosť mladých s edukačnými vsuvkami od odborníčky z DSS Poštovej banky. Výsledkom je viac ako 17 000 organických pozretí s dopozeranosťou  44 % až do konca videa.

Úspešné natívne kampane: Ako sme v lete pomohli našim klientom?

Na záver sme na čitateľov vytiahli prepojenie témy klienta s tým, čo ich zaujíma najviac - móda. Výsledkom je článok s viac ako 18 000 prečítaniami a 79 000 organickým dosahom na Facebooku.

 

Úspešné natívne kampane: Ako sme v lete pomohli našim klientom?

Pilsner Urquell

Cieľom klienta bolo odkomunikovať kvalitu a prémiovosť svojej značky, ako aj možnosti, ktoré ponúka pre mladých na Grape festivale. Už počas samotného Grape sme ľudí nalákali cez Instagram stories s Barborou Bakošovou do Pilsner Urquell zóny.

 

Hlavný výstup je v samotnej reportáži z festivalu, ktorá má zatiaľ organicky cez 68 000 pozretí, pričom do času 4:03 (koniec Pilsner Urquell vstupu) dopozeralo 55% divakov.


Úspešné natívne kampane: Ako sme v lete pomohli našim klientom?

 

S klientom sme boli dohodnutí na 30-sekundovom vstupe, no dal nám voľnú ruku a všetko sedelo do nášho konceptu. Natiahli sme to teda na viac ako minútový vstup.

McDonald's

Spolupráca s McDonald's je dôkaz, že ak nám dá klient voľnosť pri tvorbe, tak to iba prospeje celej kampani. PR video pre prácu u jedného z najväčších zamestnávateľov mladých na Slovensku má momentálne cez 130 000 pozretí (31 200 dopozeraní do konca) a organickým dosahom na Facebooku cez 100 000.


Úspešné natívne kampane: Ako sme v lete pomohli našim klientom?

Slovenská sporiteľňa

Odkomunikovať prepojenie nového influencera so značkou pre nás nie je nová vec. Matej Tóth však nepatrí medzi športovcov, ktorí našu cieľovku až tak veľmi zaujímajú. Klient nám ale dal voľnejšiu ruku a výsledky sú znovu v desiatkách tisícov pozretí.

 

Všetko sa to začalo krátkou vsuvkou do našich Freshnews, kde sme v minútovom videu prvýkrát predstavili našej cieľovke Mateja a Slovenskú sporiteľňu. Z viac ako 52 000 organických prezretí videa sa až do konca PR spotu dopozeralo 3644 divákov.


Úspešné natívne kampane: Ako sme v lete pomohli našim klientom?

V druhom videu sme klienta prepojili s obľúbeným konceptom cestovania a objavovania, kde si spoluprácu SLSP a klienta pozrelo viac ako 23 000 ľudí z ktorých do konca dopozeralo 9610.

Magnum

Magnum prišiel na trh s novinkou Praliné, ktorú si chcel odkomunikovať hlavne spolu s príchuťou Magnum Almonds. Z viacerých návrhov, ktoré sme klientovi predostreli, sme sa zhodli práve na prepojení značky s našimi influencermi v najväčšom letnom projekte Refresheru.


Úspešné natívne kampane: Ako sme v lete pomohli našim klientom?

 

Výsledkom sú dva natívne videovstupy pre klienta (vstup 1, vstup 2). Spolupráca so značkou pasovala nielen nám, ale aj ľuďom, ktorých sme počas cesty stretli. Od Magnumu sme mali voľnú ruku komunikovať (v rámci osnov) jeho produkt, preto sme s radosťou doplnili aj bonusové výstupy, či už vo forme videa, alebo instagram postov

Trifft 

Trh je už presýtený aplikáciami na všetko možné, no bez silného brand awareness sú všetky mesiace programovania navnivoč. Práve preto nás oslovila aplikácia Trifft. Nezamerali sme sa na kvantitu, ale na kvalitu a výsledkom je viac ako 46 000 prečítaní článku a 85 000 organický dosah na Facebooku.


Úspešné natívne kampane: Ako sme v lete pomohli našim klientom?

 

Sledovali sme každú konverziu cez preklik a po uverejnení článku a Instagram stories si appku nainštalovalo 1 552 ľudí priamo cez link a organicky ju v týždeň publikovania nainštalovalo 1 200 ľudí (nárast oproti priemernému počtu stiahnutí za týždeň). Komplexnejšie sme dané čísla rozobrali v case study.

Chcete kreatívne riešenia?

Oslovte ľudí vo veku od 15 do 35 rokov. Našim publikom sú moderní a fresh ľudia, pre ktorých dokážeme pripraviť komunikáciu na mieru. Zabezpečíme kompletnú produkciu a vieme byť súčasťou komplexných projektov. Pracujeme s malými firmami, ale aj s nadnárodnými spoločnosťami na Slovensku a v Českej republike. Napíšte nám na [email protected] pre bezplatnú konzultáciu.

Vyjadri svoj názor na článok
0
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Odpad! Menej takýchto článkov
Super! Viac takýchto článkov
Povedz nám, prečo sa ti článok nepáči:
Ďakujeme za tvoj názor!
Pomáha nám a autorom pri skvalitňovaní obsahu na stránke.
Páčil sa ti článok? Zdieľaj ho priateľom