
Vďaka dátam budete vedieť, kto číta a koho zaujal náš obsah v rámci spolupráce.
Svojich čitateľov detailne poznáme a dlhodobo sme klientom dokázali poskytnúť agregované dáta o cieľovej skupine. Používajú vlastnú kartu, nakupujú na internete, majú bankový účet, chcú si kúpiť auto? My máme na všetky tieto a ešte mnohé iné otázky odpovede.
Teraz dáta poskytneme klientom pri natívnej reklame na úrovni individuálneho výstupu (článku) alebo pri cielení display kampaní. Vďaka dátam viete, aké publikum zaujala vaša správa a obsah alebo vaše display a obsahové kampane doručíme len špecifickému publiku.
Na čo sa dá využiť cielenie?
Cielenie a informácie o čitateľoch ponúkame na display formáty a natívnu reklamu.
Display formáty
Vaše banery zacielime na spoločne definovanú cieľovú skupinu. Je vaša cieľovka muž a žena vo veku 18 až 30 rokov, chcú si kúpiť auto a majú dioptrické okuliare? Nie je problém.
Príklad: Ahoj Adam, potrebovali by sme pre klienta cieliť banerové kampane na mužov vo veku od 18 do 30 rokov, ktorí aktívne športujú. Ideálne beh a posilka. Dá sa to?
Natívna reklama
Pri natívnej reklame a reklamných článkoch môžeme dáta využiť dvoma spôsobmi.
Dáta, ktoré hovoria o záujme o daný obsah
Povieme vám, koho zaujal obsah. Dodáme vám detailné dáta o tom, kto čítal článok. Vďaka spätnej väzbe budete vedieť, či sme spoločne trafili tón a positioning článku. Možno zistíte, že to, čo chcete komunikovať, nie je vhodná cesta pre vami zvolenú cieľovú skupinu.
(Vzorový report čítanosti článku - údaje sú len ukážkové)
Dostaneme obsah k presne definovanej cieľovej skupine
[Pripravujeme - funkcionalita nie je ešte dostupná] Dostaneme váš obsah k čitateľom. Zvolenej cieľovej skupine zobrazíme článok na prvej pozícii X-krát, až do jeho prečítania. Dokážeme ho zahrnúť do newslettra alebo poslať správu či v krajných prípadoch push notifikáciu.
Aké dáta sú k dispozícii?
Postupne pridávame dáta, ktoré zbierame a môžeme ich rozšíriť o požiadavky dávajúce zmysel.
Aktuálne možnosti na cielenia a segmentovania čitateľov:
- VEK
- POHLAVIE
Od 1.9. začneme zisťovať a ponúkať možnosť cielenia:
- ŠPORT (záujem - sledovanie)
- ŠPORT (aktívny účastník)
- Práca a štúdium, podnikateľ
- Zdravý životný štýl (záujem o zdravší život, potraviny a doplnky výživy)
- Záujem o vlastnú nehnuteľnosť
- Záujem o vlastný automobil
- Zrak, kontaktné šošovky a dioptrické okuliare
Ako zbierame dáta?
Zbieranie dát realizujeme prostredníctvom dotazníkov, ktoré zobrazujeme čitateľom po zvýšenej aktivite na webe. Pre zobrazenia dotazníka musia prečítať +10 článkov, následne odpovedajú na otázky cez in-text formulár alebo banner v článkoch.
Čo, ak chceme cieliť niečo špecifické?
Dokážeme zistiť a cieliť takmer čokoľvek. Zbieranie dát trvá cca 1 mesiac. Za 1 týždeň máme vzorku v rozmedzí od 5 000 do 50 000 unikátnych užívateľov.
V prípade, ak chceme identifikovať záujem zo strany čitateľov o konkrétny obsah, vzorku na tieto dáta získame do týždňa (stačí nám štatistická vzorka). V prípade, ak chceme cieliť display formáty alebo propagovať obsah výhradne pre definovanú cieľovú skupinu, je nutné dáta pre dostatočne veľké publikum zbierať dlhšie.
Dáta o našich čitateľoch za žiadnych okolností zadávateľom reklamy neposkytujeme a ostávajú v ekosystéme Refresheru.
Na čo nám to bude? Ako z dát vyťažiť najviac?
Pri textových obsahových kampaniach dokážeme vyhodnotiť, či ste v prípade vášho sponzorovaného obsahu dokázali zaujať požadované publikum alebo váš positioning funguje na úplne inú cieľovú skupinu, než ste očakávali.
Pri display kampaniach odporúčame rozpočet a impresie rozdeliť na širšie cielenie (celý Refresher) a špecifické cielenie (kategória, vek, pohlavie) a súčasne nechať bežať kampane paralelne. Ak je na to priestor, po čase vyhodnotiť výkonnosť cielení a optimalizovať alokáciu impresií.
Informácie, ktoré získate vďaka našim dátam, pomôžu efektívnejšie využívať financie alokované na obsahové spolupráce a v prípade display formátov presne zasiahnuť požadované publikum. Ušetríte alebo dostanete lepší pomer cena:výkon.
Chcete túto možnosť využiť pri kampani?
Kontaktujte priradeného obchodného zástupcu, v prípade, ak s nami ešte nespolupracujete, kontaktujte [email protected]. Náš obchodný tím sa vám bude čoskoro venovať.