
Bipolárna porucha, potravinové alergie a rady začínajúcim podnikateľom. Čo spája tieto tri témy?
Prezentovať mladým Slovákom niektoré produkty a služby býva náročné aj v online priestore. Denne na sociálnych sieťach vidia množstvo príspevkov svojich kamarátov, známych či obľúbených influencerov, medzi ktorými sa mihajú desiatky až stovky reklám. Prebiť sa cez množstvo obsahu nielen konkurenčných firiem, ale najmä ich najbližších, sa stáva pre firmy stále väčšou výzvou. Obzvlášť ak ide o produkty a služby, ktoré nie sú v očiach mladých na prvý pohľad úplne atraktívne.
Cieľ priblížiť sa tejto mladej cieľovej skupine si stanovila aj zdravotná poisťovňa Dôvera a my sme nechýbali pritom. Opäť sme sa rozhodli obísť klasické produktové články a vybrali sa natívnou formou, priamo do jadra toho, čo dnes môže túto cieľovku zaujímať. To, či sme sa trafili a či články mali úspech, posúďte sami.

Ako sme vyberali jednotlivé témy?
O návrh kreatív sa postaral náš produkčný tím. Dôvera dostala takmer 20 návrhov článkov, ktoré by komunikovali témy v súlade s ich zadaním, ale zároveň zostali atraktívne v očiach mladej generácie. „Dve z troch tém, ktoré sme vybrali na spracovanie navrhol tím REFRESHER-u. Súhlasili sme s nimi, pretože boli v súlade s našim zameraním a zadaním a mali byť pre publikum atraktívne. Jednu tému sme navrhli my, lebo ju považujeme za dôležitú z pohľadu externej komunikácie,“ uvádza Matej Štepianský, PR špecialista zdravotnej poisťovne Dôvera.
#1 Článok: Štyri dni žúrovala a chceli po nej vyhlásiť pátranie. Romana a ďalšie dve Slovenky prezradili, aký je život s bipolárnou poruchou
Prvý z realizovaných článkov komunikuje tému bipolárnej poruchy. Bipolárna porucha vzniká kombináciou biologických, psychologických aj sociálnych faktorov, ktoré vedú k chemickým zmenám v mozgu. Človeku, ktorý ňou trpí, spôsobuje neobvyklé zmeny nálad, energie, úrovne aktivity, koncentrácie a neschopnosť plniť každodenné úlohy.
Aby sme sa priblížili čitateľom čo najviac, rozhodli sme sa niektorých vtiahnuť priamo do deja. V rámci článku sme vyspovedali tri naše čitateľky, ktorým túto poruchu diagnostikovali. Príbehy z ich života zaujali natoľko, že článok si k dnešnému dňu otvorilo už viac ako 13 000 mladých Slovákov.
#2 Článok: Epidémia 21. storočia: Potravinové alergie a intolerancie sa vyskytujú u ľudí čoraz častejšie
Ďalšia z tém sa venuje dileme, ktorú dnes rieši nejeden z nás. Potravinové alergie a intolerancie trápia ľudí čoraz častejšie. V spolupráci so zdravotnou poisťovňou Dôvera sme si preto pripravili článok s výpoveďami lekára, ktoré pomôžu čitateľom bližšie pochopiť túto epidémiu 21. storočia.
Ako vzniká alergia a intolerancia? Aký je medzi nimi rozdiel a ako sa prejavujú? Aké následky môže mať zámerné vynechávanie potravín? Odpovede na všetky tieto otázky sme zhrnuli v druhom pripravovanom článku, ktorý si prečítalo už takmer 9 000 ľudí.

#3 Článok: 10 tipov pre začínajúceho podnikateľa. Ako môžeš ušetriť a získať financie na podnikanie?
Poslednú z tém si navrhla sama Dôvera a my sme jej pomohli tento nápad zrealizovať. V treťom pripravovanom článku sme sa zamerali na tipy pre začínajúcich podnikateľov. Čo všetko je treba podstúpiť na začiatku podnikania, ako ušetriť a na čo si treba dávať pozor, sme rozobrali v treťom sponzorovanom článku. Našich 10 tipov sa dostalo už takmer k 6 000 Slovákom.

Podpora cez sociálne siete
Všetky články dostali priestor aj na sociálnych sieťach. Zdieľali sme ich na oficiálnom facebookovom (339 tisíc odberateľov) a instagramovom (292 tisíc sledovateľov) profile REFRESHERu v podobe príspevkov aj Stories. Výstupy sme riadne označili ako platenú spoluprácu a čitateľ mal teda hneď jasno, že daný článok vznikol vďaka zdravotnej poisťovni Dôvera.

Prečo si Dôvera vybrala na spoluprácu práve Refresher?
Matej Štepianský sa podelil o motiváciu spolupracovať s REFRESHERom. „Rozhodli sme sa opäť pre REFRESHER na základe predchádzajúcej pozitívnej skúsenosti. Vedeli sme, že výkonnosť je garantovaná a môžeme sa na to spoľahnúť. V neposlednom rade rozhodol aj profesionálny prístup, čo sa týka nielen dodržiavania termínov ale i dobrej komunikácie."
Ako sa na spoluprácu pozerajú s odstupom času?
Články pripravované v spolupráci so zdravotnou poisťovňou Dôvera si k dnešnému dňu získali takmer 30 000 otvorení. Matej Štepianský hodnotí spoluprácu pozitívne. „Tím REFRESHERu sa postaral o kvalitné redakčné spracovanie a široký zásah čitateľov. Nielen, že sme splnili sme nastavené ciele, ktoré sa týkali čítanosti článkov, ale sme ich niekoľko násobne prekročili.“