Nebojíme sa kvízov, vlogov, ankiet ani reelsov.
Natívna reklama nie sú len články, kde sa hovorí o značke a jej produktoch. Stále viac sa rozvíja, prispôsobuje sa aktuálnym trendom, s ktorými držíme krok aj my. V Refresheri vždy dbáme na to, aby sme klientom prinášali kreatívne riešenia ich zadaní a zároveň pre čitateľov vytvorili pútavý obsah. Pozrite sa, aké rôzne formy natívnej reklamy využívame na príklade klienta Karloff.
Pri tvorbe natívneho obsahu sa vždy zaujímame o to, aké ciele potrebuje klient splniť a tomu prispôsobuje konkrétne kreatívne riešenia. V momente, keď má klient jasnú predstavu, otvárame diskusiu a predstavujeme mu možnosti, ktoré sú dostupné. Keď nám dáva voľnú ruku, v prvom rade sa zameriavame na formáty, ktoré budú účinné pre splnenie cieľa a potom hľadáme tie najlepšie kreatívne riešenia. Berieme ohľad na to, či je klient známy, alebo len rozbieha svoj biznis, nakoľko jeho služby či produkt fanúšikovia poznajú, alebo nie.
Spoločnosť Karloff a jej produkty TATRATEA a CZECHOSLOVAKIA VODKA, sú ľuďom veľmi dobre známe, preto väčšinou pripravujeme obsah, ktorý má zvýšiť predaj, informovať o nových produktoch či akciách a budovať povedomie značky. Spolupracujeme takmer dva roky a počas tohto obdobia sme vytvorili viacero natívnych výstupov rôznych formátov. Bola to viac, ako desiatka článkov a na náš instagramový účet, ktorý aktuálne sleduje viac ako 350-tisíc ľudí, sme pridali desiatky postov a stories s odkazom na klienta a jeho produkty.
Natívnym článkom kraľujú kvízy
Články sú jeden z najžiadanejších a najviac využívaných formátov natívnej reklamy na Refresheri. Tie sme naplno využili aj v rámci spolupráce s Karloff a v roku 2021 sme pripravili sedem článkov. Každý z nich bol niečím iný a špecifický, niekedy sme podporili článkom aktuálnu kampaň, inokedy sme vytvárali obsah na mieru, ktorý sme navrhli my.
Ak potrebujeme odkomunikovať rozsiahlejšie množstvo informácii, klient má nový produkt alebo akciu, volíme prevažne článok. V iných prípadoch, keď nám kampaň dáva priestor a chceme budovať brand awareness, využívame kvízy.
Najväčší úspech zaznamenal KVÍZ: Vieš po česky? Otestuj sa v našom kvíze s čítanosťou, ktorá presiahla 50 000. Kvíz sme pripravovali v rámci prebiehajúcej kampane k Czechoslovakia vodka, ktorá v sebe spája české aj slovenské elementy. Vzhľadom na to, že kampaň bola cielená na slovenské publikum, kvíz, kde mali čitatelia hádať, čo znamenajú české slovíčka, bol jednoznačnou voľbou.
Kvízy patria k veľmi obľúbeným natívnym výstupom, prostredníctvom ktorých dokážeme naplniť predstavy o cieľoch klienta a odkomunikovať, čo je potrebné a zároveň zaujať desiatky tisíc čitateľov. Podobne to bolo aj pri kvíze - Si pripravený na lesné dobrodružstvo? Zisti, či patríš do lesa alebo by si mal radšej zostať doma, ktorý bol otvorený takmer 25 000 krát.
Konkrétne značka Tatratea mala vytvorenú kampaň, ktorej hlavný message hovoril o tom, „aby si šiel o kúsok ďalej” a ľudí vyzývala, aby vystupovali zo svojej komfortnej zóny a objavovali čaro slovenskej prírody. Práve preto sme v tomto duchu vytvorili kvíz, v ktorom si čitatelia mohli overiť, či sú na nejaké podobné dobrodružstvá pripravení.
Obsah čitateľa nielen zabavil, ale mal aj náučný charakter - otázky boli doplnené o rôzne zaujímavosti súvisiace s prespávaním v prírode, kempovaním či pobytom v lese. Kvíz bol v tomto prípade lepšou voľbou ako článok, keďže nám dal priestor edukovať čitateľov, no pre nich v oveľa atraktívnejšej forme.
Niet pochýb o tom, že sa dá o Tatratea hovoriť ako o lovebrande, čo sa ukázalo aj pri kvíze, v ktorom sme čitateľom dali jednoduchú úlohu - hádať, koľko % alkoholu obsahuje konkrétna fľaška Tatratea. Zisťovali sme, ako dobre ľudia poznajú jednotlivé druhy TATRATEA podľa farieb - KVÍZ: Uhádneš % alkoholu v Tatratea len podľa jeho farby?
Recepty, nápady a gify
Keďže klient Karloff predáva nápoje, prišli sme s natívnym článkom s receptami, v ktorých sú použité ich produkty. Prvý takýto receptový článok s názvom Punč a varené víno ťa už nebavia? Vyskúšaj tieto originálne teplé nápoje, ktorý mal takmer 8 500 otvorení sme v spolupráci s klientom uverejnili ešte v roku 2020. A keďže sme videli, že návody na originálne drinky ľudí zaujímajú, pripravili sme podobný článok s receptami aj v roku 2021.
Článok Vyskúšaj tieto 4 miešané nápoje, ktoré ťa zahrejú počas jesenných dní bol zaujímavý z dvoch dôvodov: obohatili sme ho recepty na miešané nápoje, ktoré sme vymysleli sami, ale aj interaktívnymi prvkami. Ku každému zo štyroch drinkov sme totiž pridali nami vytvorený originálny gif, ktorý čitateľom ukázal prípravu nápoja v zábavnej a zrýchlenej verzii. Takýto interaktívny prvok sme použili aj v článku - 5 adventných kalendárov, s ktorými bude čakanie na Vianoce príjemnejšie, v ktorom bol jeden z tipov vianočný kalendár s malými fľaštičkami TATRATEA.
Sociálne siete využívame naplno
V rámci spolupráce s Karloff využívame aj rôzne formáty na sociálnych sieťach. Ku každému článku vytvárame stories alebo doplňujúce príspevky na Instagrame. Okrem toho však vytvárame aj samostatný obsah, medzi ktorými sú súťaže, označovacie príspevky, carousel príspevky či série stories, a to všetko podľa toho, čo aktuálne potrebuje klient komunikovať a aký cieľ má nastavený. Nezabúdame ani na čoraz populárnejšie reels videá.
Príspevky s označovacím mechanizmom pritiahnu k obsahu tisíce ľudí a často vďaka nim môžeme odkomunikovať aktuálnu kampaň. Príkladom je príspevok na Instagrame nižšie, ktorý sme pripravili v rámci kampane o krok ďalej, ktorý ľudí motivoval stráviť viac času v prírode.
Zobraziť tento príspevok na Instagrame
Súťaže, ktoré v spolupráci s klientmi pripravujeme, vždy pritiahnu pozornosť desiatok až stoviek tisíc fanúšikov a výborne slúžia ako nástroj na zvyšovanie počtu sledovateľov na Instagrame klienta. Súťaž o vianočný kalendár Tatratea zasiahla viac ako 100 000 sledovateľov a zapojilo sa bezmála 10 000 fanúšikov.
Zobraziť tento príspevok na Instagrame
Na Instagrame využívame aj série stories, ktoré v súvislosti s klientom Karloff zvykli nadväzovať na aktuálnu kampaň, odkazovali na článok alebo informovali o rôznych aktivitách, novinkách či prebiehajúcich súťažiach klienta. Ak chce klient zvýšiť predajnosť, alebo počet zapojených do jeho súťaže, takéto série stories s prvkom swipe up alebo odkazom bývajú veľmi efektívne.
No a medzi obsahom na našom Instagrame označeným v spolupráci s Karloff nechýbajú ani carousel príspevky, kde dokážeme vtesnať viacero informácii, napríklad ako podporu článku s miešanými nápojmi. Nechýba ani obľúbený formát reels video, kde sme taktiež odprezentovali jeden z miešaných nápojov z článku.
Zobraziť tento príspevok na Instagrame
Robíme natívnu reklamu, ktorá spĺňa ciele klientov a baví čitateľov
Je zrejmé, že natívna reklama nie je ani zďaleka čiernobiela. Má mnoho kreatívnych možností, ktoré chceme stále objavovať, a prispôsobovať ich každému klientovi presne na mieru, a to tak aby bola stále prirodzená, nenútená, účinná, ale aj zábavná. Už teraz sa tešíme na ďalšie kreatívne spolupráce, ktoré nás s našimi klientami v budúcnosti čakajú.