Vytvorili sme najväčšie mediálne partnerstvo v online priestore. Natívnu reklamu pre ECCO sme tak dostali až do štyroch médií

/
4. január 2024, 11:03
/
4. január 2024, 11:03

Pozrite sa, ako sme vytvorili prvú mediálnu kampaň svojho druhu na Slovensku.

„Bol to pilotný projekt, ktorý mal ambície osloviť nové a širšie spektrum potenciálnych zákazníkov na ďalších platformách. Tiež sme mali v projekt od začiatku dôveru, pretože Refresher by nám neponúkal niečo, čo by pre nás nemalo zmysel,“ vysvetľuje Šárka Ottlová, Retail Marketing Coordinator spoločnosti ECCO.

 

Počas uplynulých mesiacov sme sa začali pohrávať s veľmi ambicióznou myšlienkou. Rozhodli sme sa vytvoriť najväčšie online strategické mediálne partnerstvo na Slovensku a nášmu dlhoročnému klientovi ECCO tak ponúknuť natívne výstupy až v štyroch slovenských médiách súčasne – televízií Markíza, v rádiách Expres a Európa 2 (Bauer Media Slovakia) a na portáli Refresher. 

 

V rámci všetkých natívnych výstupov sme komunikovali vybrané modely jesenných a zimných topánok z aktuálnej ponuky ECCO. Distribúcia výstupov prebehla na webe a sociálnych sieťach všetkých partnerov. 

 

Okrem cieľovky Refresheru, ktorá je v rozmedzí 18 až 30 rokov sa nám vďaka partnerom podarilo zviditeľniť výstupy medzi širšou cieľovou skupinou 18 až 54 rokov a dosiahnuť celkový kumulatívny zásah viac ako 3,1 miliónov impresií.

 

Zdroj: Refresher / Daniel Tichý

 

„Markíza a BMS sú mi veľkým vzorom v tom, ako kontinuálne dosahujú výsledky na mediálnom trhu a ako posúvajú úroveň televíznej aj rádiovej komunikácie. Na oboch stranách pracujú veľmi šikovní a inšpiratívni ľudia čo viedlo k rozhovorom o tom ako môžeme našu spoluprácu posúvať vpred. Niekde v tomto procese prišla myšlienka spojiť naše online mediálne priestory do riešenia, ktoré bude pre klientov jedinečné,“ spomína na začiatky projektu Martin Honko, Head of Sales a Business Development Manager Refresher.

Príprava kampane bola pre klienta oveľa jednoduchšia

Klient síce získal publikáciu v štyroch médiách súčasne, no celú komunikáciu s klientom sme zaštrešili v Refresheri. Príprava a priebeh kampane tak bola pre klienta oveľa jednoduchšia. „Je to veľký bonus. Exekúcia celého projektu bola tak oveľa jednoduchšia, obe strany vedeli, čo môžu čakať, kto je za čo zodpovedný a podľa toho vyzerali aj výsledky,“ dodáva Šárka Ottlová.

 

Na dlhoročnú spoluprácu sme stavili nielen pri výbere klienta ale aj jedného z mediálnych partnerov. „Spolupracujeme dlhodobo, máme už skúsenosti s viacerými projektmi a to k obojstrannej spokojnosti. Naše očakávania boli nastavené vysoko, keďže si uvedomujeme, že podobný typ spolupráce je na slovenskom mediálnom trhu novinkou,“ vysvetľuje Michal Borec, Marketing Director Markíza.

 

Doposiaľ novým a neprebádaným územím bolo pre nás partnerstvo so spoločnosťou Bauer Media Slovakia, ktorej súčasťou sú najpočúvanejšie slovenské Rádio Expres a tiež obľúbená Europa 2. 

 

Zdroj: Refresher / Daniel Tichý

 

Martin Honko považuje za najväčšiu výzvu tohto typu kampane zladenie všetkých procesov: „Najväčšou výzvou bolo určite zladiť procesy na všetkých stranách tak, aby sme pre klienta ECCO priniesli čo možno najlepší servis a to sa myslím aj podarilo. Som preto vďačný obom parnterským stranám a samozrejme aj klientovi ECCO za dôveru prejavenú v tom, že s nami do tejto spolupráce išli aj keď nič také na Slovensku predtým nebolo možné.“

Klient dostal desiatky výstupov na rôznych platformách

Najväčší priestor dostal klient ECCO na Refresheri, kde sme za obdobie od augusta do novembra pripravili tri natívne články, jednu video anketu a jedenásť výstupov na Instagrame.

 

Spomedzi natívnych článkov bol najúspešnejší – Prečo Dáni patria medzi najšťastnejšie národy na svete? Dodržujú týchto 5 zásad. Článok prekonal magickú hranicu 10-tisíc prečítaní za pomerne krátky čas po publikácii. Nie je to žiadna náhoda, ale dôsledná príprava kreatívy. Snažili sme sa nájsť spôsob, ako zimnú obuv odkomunikovať inak, než prostredníctvom módneho článku. 

 

Značka ECCO pochádza z Dánska. Viete čo je pre tento národ typické? Dáni patria medzi najštastnejších ľudí na svete. V článku sme sa tak pohrávali s myšlienkou „existuje návod na šťastnejší život?“ čím sa nám podarilo organicky pritiahnuť pozornosť našich čitateľov. 

 

 
 
 
Zobraziť tento príspevok na Instagrame
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa REFRESHER Slovensko (@refreshersk)

 

V ďalších natívnych článkoch na Refresheri sme ukázali čitateľom do akých kúskov oblečenia sa im oplatí investovať alebo ako si zostaviť kapsulový šatník. 

 

Články na webe partnerov cielili na staršiu cielovú skupinu (než Refresher). Napríklad, v natíve na webe Markízy stylistka čitateľkám radila, ako nosiť štýlovo tenisky či už máte 20 alebo 40 rokov. Súčasťou prípravy článku bolo aj fotenie pod vedením známeho fotografa Lukáša Kimličku. Aj módny editoriál môže byť natívny. 

 

 
 
 
Zobraziť tento príspevok na Instagrame
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa Televízia Markíza (@tvmarkizaofficial)

 

BMS opäť cielil staršiu cieľovú skupinu (než Refresher) a zameral sa na módne tipy. Vedeli ste, že výber oblečenia môže ovplyvniť váš pracovný výkon? Ako je to možné sa dozviete na webe rádia Expres

 

„Vidíme tu obrovský potenciál a priestor pre rozvoj. Naše rádiá sú extrémne silné na sociálnych sieťach, a chceme, aby z tohto benefitu mohli tažiť aj naši klienti,“ dopĺňa Lenka Čamborová, Commercial Director BMS.

 

Zdroj: Refresher / Daniel Tichý

 

Naša anketová otázka „Čo máš na sebe a koľko to stálo?“ medzi mladými Slovákmi už „zľudovela.“ Módne ankety paria medzi náš signature obsah, čo sme využili sme to pri kampani ECCO. Náša moderátorka sa snažila uhádnuť zamestanenie ľudí, iba podľa toho, čo majú oblečené. Anketu sme podporili aj na Instagrame – pripravili sme krátky zostrih a uverejnili ho ako Reel.

 

 

Podobný formát mohli vidieť aj čitatelia na webe Markízy. Moderátka si vo video ankete posvietila na outfity žien v uliciach Bratislavy. Aj toto video dostalo ďalšiu podporu na sociálnych sieťach. 

 

Pri tvorbe na Instagram či Tik Tok sledujeme aktuálne trendy a využívame dostupné nástroje. Predstavte si mladú slovenskú rodinu. Aký obraz vidíte vo svojej mysli? My sme sa opýtali umelej inteligencie a túto AI rodinu sme obuli do topánok ECCO.

 

 
 
 
Zobraziť tento príspevok na Instagrame
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa REFRESHER Slovensko (@refreshersk)

 

V tomto poste sme ukázali, že aj „slovenská rodina,“ môže byť dúhová. Natívne sme tak premostili na kampaň ECCO, ktorá odkazovala na to, že moderné rodiny sú plné rozmanitosti. Napriek tomu, že ide o spoločensky citlivú tému, klient bol otvorený inkluzívnemu postu, ktorého súčasťou bola aj LGBTI+ komunita.

Výsledky nás pozitívne prekvapili 

Podľa Šárky Ottlovej, Retail Marketing Coordinator spoločnosti ECCO je najväčšou výhodou tohto partnerstva fakt, že v Refresheri sme dokázali navnímať, kto je náš klient a aký je jeho cieľ.

 

Zdroj: Refresher / Daniel Tichý

 

Tento koncept trojstrannej spolupráce môže byť pre klienta veľmi zaujímavý a jeho výhodou je okrem efektivity aj zjednodušenie komunikácie. 

 

Zdroj: Refresher / Daniel Tichý

 

Vyjadri svoj názor na článok
0
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Odpad! Menej takýchto článkov
Super! Viac takýchto článkov
Povedz nám, prečo sa ti článok nepáči:
Ďakujeme za tvoj názor!
Pomáha nám a autorom pri skvalitňovaní obsahu na stránke.
Páčil sa ti článok? Zdieľaj ho priateľom