Kto číta Refresher v roku 2022? Prezrádzame aké majú naši čitatelia záujmy aj či plánujú kúpu bytu a auta

/
2. marec 2022, 7:30
/
2. marec 2022, 7:30

Pozrite si demografické údaje o našich čitateľoch.

Kto sú čitatelia Refresheru? Možno sa nazdávate, že Refresher čítajú a sledujú hlavne mladí ľudia, ktorí majú menej ako 20 rokov. Preto vás môže prekvapiť zistenie, aká veková kategória je naozaj našim väčšinovým čitateľom. Máme tu rok 2022, a tak sme sa rozhodli ukázať vám, rovnako ako v minulom, kto sú naši čitatelia, aké majú záujmy aj to, či si plánujú kúpiť byt alebo auto. 

 

Podrobnejšie údaje o našich čitateľoch, ich záujmoch a plánoch do budúcnosti vám pomôžu nielen ich lepšie spoznať. V prípade, že ste inzerentom a máte záujem váš produkt či službu propagovať práve prostredníctvom Refresheru, zistíte tak, či sa na našom webe nachádza cieľová skupina, ktorú chcete zasiahnuť. Nájdete tu dáta nielen z nášho webu, ale aj sociálnych sietí, a teda Instagramu, Facebooku a Youtube

Kto číta Refresher?

V prvom rade si povieme, koho môžeme charakterizovať ako väčšinového čitateľa Refresheru. Vychádzame pritom z dát, ktoré sme zozbierali prostredníctvom dotazníku umiestneného na našom webe, ktorý vyplnilo viac ako 800 000 používateľov a medzi ktorými boli registrovaní aj anonymní používatelia.

Zdroj: Flourish / Refresher


Ako väčšinového čitateľa môžeme označiť ľudí vo veku 18-34 rokov, keďže tvoria viac ako 70 % spomedzi všetkých čitateľov. Najviac zastúpená veková kategória je 18-24 rokov, ktorá tvorí 43 % používateľov, hneď za ňou nasleduje s 30 % zastúpením kategória 25-34 rokov.

Podrobné rozdelenie hlavnej vekovej kategórie čitateľov 18-34 rokov Zdroj: Flourish / Refresher

 

Hlavnou motiváciou pre návštevu nášho webu je potreba ostať informovaný a mať prehľad o aktuálnom dianí. Hovoria o tom aj štatistiky čítanosti, pričom najsledovanejšie je spravodajstvo, články, ktoré sa venujú aktuálnym spoločenským aj politickým kauzám. Čo sa týka nášho prémiového obsahu, najviac bodujú články týkajúce sa sexuálnej výchovy a zdravia, autorské reportáže z rôznych bizarných a „strašidelných“ slovenských miest a rozhovory. Väčšej popularite sa medzi týmito čitateľmi tešia aj články z oblasti gastronómie, nezaostávajú ani témy týkajúce sa módy, technológii, filmov, hudby aj ekológie.

Demografia našich čitateľov 

Podľa IAB monitoru v roku 2021 zaznamenal web Refresheru v priemere viac ako 1,4 milióna reálnych mesačných používateľov. Podľa pohlavia ich môžeme rozdeliť na 61 % mužov a 39 % žien, v porovnaní s minulým rokom vidíme vyšší záujem o náš obsah u ženského publika.

 

Dáta však nemusia byť zlým ukazovateľom pre inzerenta, ktorý chce zasiahnuť prevažne ženské publikum. Ukazuje sa, že články s produktami pre dámy, ktoré nájdeme v kategórii ženská móda či starostlivosť o zovňajšok, úspešne zasahujú chcené publikum, čo vyplýva zo štatistík z nášho webu. Ženy tu tvoria zvyčajne 80 a viac percent prečítaní. 

 

Je prirodzené, že napríklad produkty, ako svadobné šaty, kozmetika či móda, zaujímajú viac ženské publikum. Pri takto jasne stanovenej cieľovej skupine prispôsobujeme aj jazyk, v ktorom sa publiku prihovárame. Či už ide o témy pre ženy, podnikateľov alebo ľudí, ktorí plánujú kúpu bytu či auta, dokážeme relatívne presne zasiahnuť chcenú cieľovú skupinu, a to vďaka nášmu širokému zásahu a schopnosti vhodne zvoliť tón či nadpis článku.

Zdroj: Refresher

To, že majú články potenciál zasiahnuť správnu cieľovú skupinu, vidíme nielen pri rozdelení na mužské a ženské publikum. Podľa štatistík vidíme, že články v kategórii auto úspešne zasahujú čitateľov, ktorí premýšľajú nad kúpou auta. Medzi našimi čitateľmi máme viac ako 60 % takých, ktorí si chcú auto kúpiť v blízkej budúcnosti, alebo nad tým minimálne premýšľajú. Podobne to je aj v prípade článkov, ktoré sa venujú téme zdravia, cvičenia a zdravého stravovania. Vidíme, že majú dosah na čitateľov, ktorí sa snažia jesť zdravo, cvičia alebo nakupujú vitamíny a doplnky výživy. 

 

Pri článku o novom BMW sledujeme, že zaujal hlavne čitateľov, ktorí si plánujú kúpiť auto - je ich viac ako 80 %. Podobne je to aj pri ďalšom článku, kde bolo ústrednou témou bývanie mladých, ktorý zaujal viac ako 70 % takých ľudí, ktorí si plánujú kúpiť dom alebo byt. Pri treťom článku a fyziotrénerom, ktorý radí, ako sa udržať fit aj počas lockdownu vidíme, že viac ako 50 % čitateľov tohto článku cvičí a zaujíma sa o svoje telo, viac ako 40 % čitateľov sa zároveň zdravo stravuje a takmer 20 % nakupuje vitamíny a doplnky výživy, z dát teda vyplýva, že článok zaujímal skupinu čitateľov, ktorí sa starajú o svoje telo. 

Zdroj: Refresher

Záujmy našich čitateľov a nákupné plány do budúcnosti 

Vďaka dátam, ktoré sme vyzbierali, máme lepší prehľad o tom, aké sú záujmy našich čitateľov, čo radi robia vo voľnom čase, ale aj to, aké sú ich nákupné plány do budúcnosti. 

💼/📚Status

Z dotazníkov sme zistili, koľko je medzi našimi čitateľmi študentov aj pracujúcich. 35 % našich čitateľov tvoria študenti, z čoho 19 % sú študenti stredných škôl (viac ako 250 tisíc) a 16 % vysokoškoláci. Najväčšie zastúpenie však majú pracujúci, 37 % čitateľov je zamestnaných fulltime, čo predstavuje približne 500 tisíc používateľov14 % podniká (živnosť, s.r.o.) a 5 % pracuje part-time. Nezamestnaní tvoria 9 %

🥦 Zdravý životný štýl
Mladí ľudia, ktorí zastupujú vekovú kategóriu nášho väčšinového čitateľa, sa prirodzene zaujímajú o zdravý životný štýl. Vyplýva to aj z našich štatistík, kde k nemu vyjadrilo 84 % kladný vzťah. Z toho 540 tisíc ľudí (39 %) sa snaží jesť zdravo, viac ako 440 tisíc (32 %) cvičí a dbá o svoje telo a 13 % nakupuje doplnky výživy alebo vitamíny. 

 

⚽️ Šport

Ako teda naši čitatelia dbajú o svoje telo? Najčastejšie sa udržiavajú vo forme vďaka posilňovaniu, potom vďaka futbalu a behu, medzi obľúbenými aktivitami je aj cyklistika, hokej a plávanie. Najviac sledujú hokej, futbal a MMA, box či iné bojové športy


🏠 Bývanie

Prechádzame k budúcim investíciam, ktoré naši čitatelia plánujú uskutočniť. Až 70 % čitateľov plánuje kúpu bytu alebo domu, z toho 10 % do jedného roka, 6 % do dvoch rokov, 11 % do troch rokov a 602 tisíc čitateľov (43 %) uviedlo, že plánuje kúpu, no ešte nevie kedy. Medzi týmito čitateľmi vidíme zvýšený záujem o články, ktoré sa venujú téme bývania, dizajnu a architektúre, kde predstavujeme atraktívne interiéry a rovnako aj články týkajúce sa hypoték a riešenia bývania. 


🚘 Autá

Podobne sú na tom aj preferencie týkajúce sa kúpy auta. 64 % čitateľov (takmer 900 tisíc) uviedlo, že plánuje v budúcnosti kúpu auta, z toho 16 % plánuje kúpu auta do roka, 8 % do 2 rokov, 10 % do 3 rokov a 30 % uvádza, že si chce auto kúpiť, ale nevie kedy. 

Demografia na našich sociálnych sieťach

📌 Instagram (355 tisíc sledovateľov)

Zdroj: Flourish / Refresher

📌 Facebook (345 tisíc sledovateľov)

Zdroj: Flourish / Refresher

📌 Youtube (181 tisíc odberateľov)

Zdroj: Flourish / Refresher

Na prvý pohľad to môže vyzerať, že na našom Youtube kanáli zasahujeme prevažne mužské publikum, no pri rôznych videách sledujeme, že sa táto sledovanosť medzi pohlaviami vyrovnáva. Napríklad jedno z posledných videí z pravidelného módneho formátu sledovalo 40,3 % žien a 59,7 % mužov. O tento typ obsahu sa zaujíma najviac cieľová skupina vo veku 18 - 24 rokov, ktorá tu má až 52 % zastúpenie a za ňou nasleduje skupina 25 - 34 rokov s 30 % zastúpením


Ak sa však pozrieme na náš gastro vlog zo Žiliny, vidíme, že sme správne zasiahli cieľovú skupinu, keďže prevažne ľudia, ktorí sú už pracujúci alebo si zarábajú popri škole majú tendenciu podporiť kvalitnú gastronómiu. Video vo veľkej miere sledovali ľudia nad 25 rokov a zasiahli sme aj staršie cieľové skupiny - 35 - 44 rokov (18,9 %) a dokonca aj skupinu vo veku 45 - 64 (20 %). 

Poznáme svojich čitateľov, vďaka čomu vieme pripraviť kreatívne riešenia na mieru 

Pri každej spolupráci si dávame záležať na tom, aby sme dobre poznali cieľovú skupinu, ktorú chce klient osloviť a následne vyberáme vhodné formáty na jej zacielenie. Podľa dát, ktoré sme s vami zdieľali, sa môže zdať, že niektorým segmentom náš web nepraje, no vďaka širokej škále formátov a viacerým kanálom vždy dokážeme nájsť ideálne kreatívne riešenie.

Dôkazom je aj záujem o témy ako investovanie, ktoré by nemuseli byť pre našu najsilnejšiu vekovú kategóriu čitateľov (18-24) atraktívne, no vidíme, že dopyt po článkoch, videách aj výstupoch na sociálnych sieťach narastá. Môže sa tiež stať, že pri produktoch určených pre ženy cielime na mužské publikum, najčastejšie práve v období Vianoc alebo sv. Valentína. Vďaka tomu, že dobre poznáme našich čitateľov, dokážeme nájsť správne kreatívne riešenie pre inzerciu rôznych produktov - komunikujeme tam, kde je cieľová skupina aktívna a spôsobmi, ktoré sú pre ňu atraktívne.

 

Preto, ak váhate či má váš produkt alebo značka potenciál zaujať na našom webe alebo sociálnych sieťach, ozvite sa nášmu obchodnému oddeleniu. Kolegovia vám radi odpovedia na vaše prípadne otázky, pomôžu nájsť vhodný formát, predstavia najlepšie možnosti reklamných výstupov pre váš produkt a radi vám ukážu predošlé výsledky v prípade jednotlivých formátov.  

 

Všetky možnosti spolupráce nájdete na našej webovej stránke: refresher.sk/reklama  a ak chcete dostávať upozornenia o nových prírastkoch na firemnom blogu Refresher Insider, neváhajte sa prihlásiť na odber NEWSLETTER-u.
Vyjadri svoj názor na článok
0
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Odpad! Menej takýchto článkov
Super! Viac takýchto článkov
Povedz nám, prečo sa ti článok nepáči:
Ďakujeme za tvoj názor!
Pomáha nám a autorom pri skvalitňovaní obsahu na stránke.
Páčil sa ti článok? Zdieľaj ho priateľom